مکنده و مواد کش مواد پلاستیکی چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

موادکش وسیله ایست که وظیفه انتقال مواد اولیه محصولات پلاستیکی به داخل اکسترودر یا دستگاه تزریق را بر عهده دارد . با استفاده از مکنده ، دیگر نیازی نیست اپراتور به صورت دستی مواد را به داخل مخزن بریزد یا پیوسته نگران پیوسته نگران تمام شدن مواد داخل مخزن اکسترودر یا دستگاه تزریق باشند. در خط تولید اکسترودر، چنانچه دستگاه مکنده وجود نداشته باشد ، اپراتور بایستی مدام نگران اتمام مواد اولیه و بارگیری دوباره آن باشد. اما با وجود دستگاه مکنده ، این چنین مشکلی نخواهد بود و حتی با یک اپراتور نیز مسئولیت کار با چند خط تولید را به عهده بگیرد. مکنده و مواد کش ها اغلب به دو دسته هوایی و زمینی تقسیم بندی میشوند به شرح هریک خواهیم پرداخت … تا انتها همراهمان باشید.

 

 

یکی از بیشترین کاربرد های مکنده ها در صنعت بازیافت و موادکش مواد پلاستیک است. به عنوان مثال بطری های نوشابه و آب معدنی که قابل بازیافت میباشند داخل دستگاهی خرد شده و با حرارت ناشی از بخار آب شست و شو میشود. بعد از شست و شو قطعات پلاستیکی ، مواد را میتوانید با بکارگیری از مکنده به قسمت های دیگر منتقل کنید.

در کل میتوان گفت مکنده و موادکش پلاستیک دستگاهی بسیار کاربردی در صنعت پلاستیک سازی میباشد و با وجود کاربرد ساده ای که دارا میباشد، جزو ضروری ترین دستگاهیست که در تولید پلاستیک از آن استفاده میشود. همانطور که گفته شد مکنده وظیفه دارد قیف را دائم پر نگه دارد و در واقع مکنده مواد میباشد. با وجود این دستگاه ، نیازی به وارد کردن مواد به صورت دستی به داخل قیف نمیباشد و همین امر باعث میشود خط تولید شما کاملا مکانیزه عمل کند. در صورت عدم استفاده از مکنده ممکن است اپراتور های خط تولید در ریختن مواد به داخل قیف تعلل کنند و همین امر موجب میشود دستگاه برای مدتی بدون فعالیت روشن باشد و این کار امکان دارد به سوختن دستگاه منجر شود . از این رو اکیدا توصیه میشود برای صرفه جویی در وقت و بالا بردن طول عمر دستگاه تزریق پلاستیک خط تولید ماشین آلات صنایع پلاستیک، از مکنده استفاده شود.

 

مکنده و مواد کش گرانول پلاستیک و دستگاه تزریق پلاستیک

.

.

انواع مکنده و مواد کش مواد پلاستیک

مکنده و مواد کش پلاستیکی و دستگاه گرانول در دو شکل متفاوت تولید میشود که هر یک دارای ویژگی ها و عملکرد مخصوص به خود را دارا میباشند. هر یک از این مکنده ها با توجه به قیف و موتور مکشی که دارا میباشند به دو دسته هوایی و زمینی طبقه بندی میشوند که تو توضیح هر یک از ویژگی های آن میپردازیم :

  • مکنده و مواد کش مواد پلاستیکی هوایی
  • مکنده و مواد کش مواد پلاستیکی زمینی

 

مکنده و مواد کش مواد پلاستیکی هوایی

در این نوع از دستگاه مکنده ، دستگاه قیف و موتور مکش به یکدیگر متصل میباشند. این مکنده را بر روی مخزن مواد قرار داده و پمپ مواد اولیه به سمت دستگاه تزریق پلاستیک صورت میگیرد. این مدل از دستگاه مکنده دارای اندازه کوچکتری به نسبت نوع زمینی آن میباشد و توان مصرفی پایین تری دارد و از آن در کارهایی که سبک تر میباشد، استفاده میشود. در مواقعی که مخزن مواد در نزدیکی دستگاه پلاستیک میباشد از مکنده هوایی استفاده میشود .

در دستگاه مکنده هوایی، دستگاه از طریق قدرت موتور خود مانند یک جاروبرقی، مواد را به سمت خود میکشد و با مکش زیاد خود مواد اولیه را از زمین به سمت بالا و داخل قیف انتقال میدهد.

 

مکنده و مواد کش مواد پلاستیکی زمینی

در این مدل از مکنده و مواد کش مواد پلاستیکی ، قیف و موتور به یکدیگر متصل نبوده و جدا از هم میباشند. موتور این دستگاه بر روی زمین قرار گرفته و کاملا ثابت بوده اما قیف آن به صورت متحرک در بالا قرار میگیرد و عمل مکش به وسیله موتور انجام میشود و مواد از داخل قیف پمپاژ میشوند. در مواردی که حجم مواد بالا بوده استفاده از مکنده هوا کافی نبوده و نیاز است از نوع زمینی آن استفاده شود. بدیهیست هر چه دستگاه تزریق مواد پلاستیکی یا اکسترودر و یا سایر خطوط تولید صنایع پلاستیک بزرگتر باشد، و دارای ابعاد بیشتری باشد و بعلاوه هر چه حجم مواد پلاستیکی مصرفی در ساعت بیشتر باشد ، نیازمند دستگاه مواد کش بزرگتری میباشد.

 

اجزای دستگاه مکنده مواد پلاستیک

مکنده ها در حین سادگی در ساختار خود، از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که عبارتند از :

1 ) قیف

2 ) تابلو فرمان

3 ) موتور مکنده

4 ) فیلتر صافی

5 ) شیلنگ آنتی استاتیک

6 ) چراغ اخطار دهنده برای کمبود مواد

 

مزایای مکنده مواد پلاستیکی

استفاده از دستگاه مکنده دارای مزایای بسیاری میباشد که کار با آن را راحت و کاربردی کرده است. با استفاده از دستگاه مکنده میتوان مشکلاتی را که در هنگام تخلیه مواد در قیف دستگاه پلاستیک بویسیله نیرو انسانی وجود داشته را برطرف نمود، بکارگیری از موادکش و مکنده ، میزان آلودگی و تولید گرد و غباری که با انتقال مواد پلاستیکی به صورت دستی انجام میشود ، کاهش میابد. مهمترین مزایای استفاده از مکنده این است که با وجود قابلیت تنظیم حجم و زمان مکش ، میتوان در مصرف انرژی و زمان صرفه جویی کرد و به فرآیند سرعت داد.

نکات مهم در رابطه با مکنده و مواد کش مواد پلاستیکی

1 ) مکنده ها دستگاه هایی پیشرفته و با انعطاف پذیری بالا میباشند و قابل تنظیم توان مصرفی در آن ها وجود دارند.

2 ) قطعات مصرفی در مکنده ها دارای کیفیت بالایی میباشند و نگهداری آنها نیازمند توجه ویژه ای ندارند اما در مواقع مورد نیاز، بایستی شست و شو شوند.

3 ) در صورت هشدار دستگاه به نسبت خالی بودن مخزن ، بایستی دستگاه را خاموش کرده و به آن مواد جدید اضافه نمود.

4 ) بعلت عدم دخالت نیروی دستی و انسانی و اتوماتیک بودن دستگاه ، کیفیت افزایش یافته و دقت بالا میروند.

5 )  بر روی مکنده ها میتوان فیلتر نصب کرد تا محصولاتی با ناخالصی کمتر و کیفیت بالاتر تولید شود.

قیمت مکنده مواد پلاستیک

قیمت مکنده  مواد پلاستیک به معیار هایی از جمله زمینی بودن و هوایی بودن و تک فاز بودن و سه فاز بودن و قدرت های موتور آن متفاوت هست، برای اطلاع از قیمت مکنده و مواد کش ها با شماره درج شده در زیر تماس حاصل نمایید.

 

جهت ورود به اطلاعات هر دستگاه بر روی نام دستگاه کلیک نمایید

 

دستگاه تولید ظروف یکبارمصرف ترموفرمینگ PP (کلیک)

دستگاه تولید ظروف یکبارمصرف نیمه فرمینگ PS(کلیک)

دستگاهتولید ظروف یکبارمصرفگیاهی (کلیک)

دستگاهتولیدورق پلیمری PP.PS(کلیک)

دستگاه تولید سینی نشا کاری کشاورزی و گلخانه(کلیک)

.

 

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر 

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅دستگاه تولید سینی نشا و شانه میوه

دستگاه گرانولساز مواد   PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله     عدسی . واتر رینگ . هوا خشک

✅سازنده دستگاه تولید ورق PP و PS و ABS و PE وPET

اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

 

لیست قیمتهای مختلف قطعات مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات صنایع پلاستیک و گرانوساز فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت **   مکنده و موادکش مواد پلاستیکی و گرانول *** با شماره زیر در تماس باشید

 

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 3 =