ظروف یکبار مصرف IML

امروزه در دنیای عصر نوین ، مبحث تبلیغات بخش جدایی ناپذیری برای رونق کسب و کار ها شده است و برای جا نماندن در این بازار پر رقابت، بایستی ناگزیر به معرفی و تبلیغ کسب و کار بپردازیم . یکی از راه های تاثیر گذار در افزایش فروش ، انجام تبلیغات روی ظروف است و یکی از این ظروف ، ظروف IML میباشند.

در این روش ، در هنگام ساخت ظروف IML ، لیبل مورد نظر بر روی ظروف هک میشوند و بر خلاف روش های سنتی نظیر چاپ یا سایر روش های برچسب زنی که امکان دارد پس از مدت زمان کوتاهی پاک شود ، حک روی ظروف IML ماندگار بوده و به آسانی از بین نمیرود.

 

ظروف IML

ظروف IML

در کل میتوان گفت ظروف IML ، به روشی از برچسب زنی بر روی ظروف پلاستیکی میگویند که در زمان قالب گذاری به شکل تزریق با مواد پلیمری صورت میگیرد. در این فرآیند، برچسب یا لیبل مورد نظر ، ظروف مورد نظر که در مرحله قالب گذاری است به آن تزریق میشود. در این فرآیند، برچسب مورد نظر درون پلاستیک ذخیره شده ، به گونه ای که انگار جزئی از آن بوده و به هیچ وجه از پلاستیک جدا نمیشود . از ظروف IML برای نمای ظاهری و جلوه و چشم نوازی هر چه بیشتر ظروف پلاستیکی مواد غذایی و … استفاده میکنند. نکته قابل ذکر که در صنعت پلاستیک ، هیچ استثنایی برای استفاده از IML وجود نداشته و میتوان هر نوع از تولیدات پلاستیکی را با روش IML برچسب و لیبل زد و بسته بندی نمود.

IML یا (In mold labeling)  بمعنی لیبل گذاری همزمان با تولید ظروف درون قالب انجام میشود. ظرف های تولیدی با روش IML ، برچسب جزو بخش جدا ناپذیر از بدنه ظروف محسوب میگردد ، این روش برچسب زنی ، جایگزین بهتر و جدید تر برای چاپ مستقیم روی ظروف نسبت به روش های پیشین انواع برچسب زدن میباشد. اخیرا ظروف یکبار مصرف خواهان زیادی پیدا کرده و در تمامی مراسم نظیر مهمانی ها، نذری ها ، عذاداری ها و … از ظروف یکبار مصرف استفاده میشوند، زیرا علاوه بر دارا بودن قیمت مناسب ، سختی شستن ظرف را از بین برده و مزایای دیگری دارد.

 

مزایای استفاده از ظروف IML

 

1 ) پلمپ بودن ظروف ، از بازشدن مجدد توسط فرد دیگر جلوگیری میکند

2 ) ظروف IML بهداشتی تر از ظروف آلومینیومی میباشند و جایگزین مناسبی برای ظروف آلومینیومی هستند.

3 ) برای برند سازی استفاده میشوند.

4 ) برای جذب مشتری به علت زیبایی و چشم گیری محصول کمک شایانی میکند.

5 ) از آلوده شدن محصول پس از تولید جلوگیری میکند.

6 ) بر خلاف ظروف آلومینیومی ، قابلیت استفاده مجدد میباشد.

7 ) دارای قیمت مناسبی میباشد

8 ) برچسب ( لیبل )  در مقابل آب و سطوح خط و خش ، مقاوم میباشد.

 

 

فرآیند تولید ظروف IML به چه صورت انجام میشود.

 

برچسب ( لیبل ) درخواست شده توسط مشتری، بوسیله تامین کننده لیبل ، طراحی شده و چاپ و دایکات میشود.

لیبل های چاپ شده و آماده ، به وسیله ربات ، توسط مکش یا خلأ برداشته میشود و به درون قالب برده میشود.

لیبل ، بوسیله نیرو الکتریسیته ساکن بر روی دیواره قالب تثبیت میگردد.

مواد پلاستیکی مذاب به داخل قالب تزریق شده و لیبل نیز ، بخشی از بدنه میگردد.

همزمان،   قطعه برچسب گذاری شده از قالب بوسیله ربات جدا شده و برچسب بعدی در قالب قرار گرفته میشود و این فرآیند مدام تکرار میشود.

همانگونه که در بالا نیز ذکر شد، هیچ گونه محدودیتی جهت استفاده از ظروف IML  در صنایع بسته بندی وجود نداشته و عملا هر محصولی را میتوان با بکارگیری از روش IML  بسته بندی کرد و در بازار عرضه کرد.

 

عوامل موثر در فرآیند IML

 

از عوامل مهم و تاثیرگذار که فرآیند IML را منحصر به فرد نموده است، با دوام بودن و مقاومت بالای آن میباشد. لازم به ذکر است IML بهترین روش جهت نشان دادن طرح های گرافیکی جهت تبلیغات میباشد. امروزه بکارگیری از این روش در زیبایی و جذابیت ظروف پلاستیکی مواد غذایی تاثیر بسیار مهمی میگذارد و مصرف کنندگان میتوانند از این نوع ظروف پلاستیکی بعد از استفاده از مواد خوراکی داخل آن، در موارد و کاربرد های دیگری استفاده کنند.

 

دلایل استفاده از IML

 

اکثر تولید کنندگان به دنبال بسته بندی شکیل تر با ظاهری کاملا جذاب و مشتری پسند هستند. از جمله مواردی که علی الخصوص در صنایع غذایی ، بسیار حائز اهمیت میباشد ، برچسب گذاری داخل قالب است، IML جزو یکی از گام هایی جهت صنعتی شدن میتواند باشد. در فناوری IML هیچ نوع محدودیتی در طراحی و رنگ وجود نداشته و حتی میتوان در اغلب موارد از طلاکوب و انواع آن و همچنین رنگ پنجم در چاپ نهایی استفاده شود ، تا بدین وسیله ، ویژگی های منحصر به فردی برای محصول شما فراهم آیند. IML جزو روش های نوینی میباشد که اهمیت دادن به آن منجر به افزایش رقابت در بسته بندی با محوریت صادرات میباشد و منجر میشود تولید کنندگان بتوانند با استفاده از گرافیک و شمایل مناسبی در یک بازار جهانی و یا با کیفیت داخلی ، حضوری پررنگ تر و جدید تری داشته باشند.

از محدودیت های IML مبحث تیراژ آن میباشد بصورتی که برای مقرون به صرفه بودن تولید ظروف IML ، حداقل تعداد تیراژ مورد نیاز بایستی به گونه ای باشد که از لحاظ فرآیند چاپ و تولید مقرون به صرفه باشد. اصولا ظروف بالای 80 هزار عدد قابلیت چاپ خواهد داشت . البته لازم به ذکر است راهکار هایی برای پایین آمدن تعداد تیراژ تولید ظروف IML وجود داشته که حتما بایستی با تولید کننده هماهنگی های مورد نیاز صورت گیرد.

 

هزینه تبلیغات با بکارکیری از ظروف IML

 

همانطور که میدانید ، تبلیغات همیشه با صرف هزینه همراه بوده و بکارگیری از یک روش تبلیغ مفید و بصرفه بسیار حائز اهمیت میباشد ، بعنوان مثال چنانچه بخواهید ، فقط برای مدت زمان کوتاهی ، بنری تبلیغاتی ای را که در معرض دید عموم است ، قرار دهید ، بایستی زمان و هزینه زیادی را صرف کنید. اما بکار گیری از ظروف IML علاوه بر ماندگاری بالا، دارای هزینه کمتری بوده و با استفاده از این روش میتوانید تبلیغ مفید و بصرفه داشته باشید.

 

🛑دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر 🛑

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅دستگاه تولید سینی نشا و شانه میوه

دستگاه گرانولساز مواد   PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله     عدسی . واتر رینگ . هوا خشک

✅سازنده دستگاه تولید ورق PP و PS و ABS و PE وPET

اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

 

لیست قیمتهای مختلف قطعات مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات صنایع پلاستیک و گرانوساز فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت ** خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف پلاستیکی *** با شماره زیر در تماس باشید

 

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 3 =