تقریبا همه ما هر روز از کیسه های پلاستیکی استفاده میکنیم ، نایلون های پلاستیکی نازکی که روزانه هر مغازه دار و فروشنده ای از آن ها برای تحویل جنس ها و کالاهای خریداری شده به مشتریان ارائه میدهند ، چه در حال خرید جنس های روزانه از سوپر مارکت محله باشید چه مجموع خرید هایی از هایپر مارکت بزرگ، شکی نیست که ما از یک کیسه پلاستیکی حاوی اقلامی که تازه خریده این از فروشگاه خارج میشویم . هنگامی که به خانه نیز میرسیم با سرعت خرید هایمان را از داخل نایلون ها و کیسه ها خارج کرده و و از این کیسه ها با بی تفاوتی به کنار می اندازیم تا در اولین فرصت دور بیاندازیم . اما تابحال برای شما پیش آمده که در این مواقع اندکی درنگ کنیم و به سرنوشت این همه پلاستیم که روزانه دور ریخته میشود، بیاندیشیم؟ آیا تابحال به این فکر کرده اید که هریک از ما در سال چه حجمی از این کیسه ها را به زباله تبدیل میکنیم؟

آلودگی پلاستیکی متاسفانه یک فاجعه جهانی میباشد که حاصل دست بشر بوده و تقریبا 500 میلیارد کیسه پلاستیکی در جهان استفاده میشود. چه تعداد از این کیسه ها در سراسر کره زمین پراکنده خواهد شد. بدون شک این امر تاثیر بسیار بدی بر محیط زیست و حیات وحش و نهایتا برای سلامت انسان خواهد داشت.

دولت ها و محققان و سازمان های غیر دولتی و فعالان محیط زیست همواره تلاش میکنند تا به آلودگی پلاستیکی که به حیات دریایی و اقیانوس ها آسیب میزنند، پایان دهند در حالی که معظل آلودگی پلاستیکی به مناطق خشکی و حتی دور افتاده ترین نقاط زمین نیز راه پیدا کرده. زیرا امروزه پلاستیک ها حتی بخشی از بارش باران شده است.

کارشناسان محیط زیست در بارش های اخیر در برخی از مناطق زمین ، اثراتی از میکروپلاستیک ها یافته اند که به گفته آن ها 90 درصد نمونه های باران برف و مه جمع آوری شده در مناطق مرکزی ایالات کلرادو ، ذرات پلاستیکی بسیار ریز بوده اند. قرار گرفتن در معرض میکروپلاستیک ها یا بلعیدن آن ها تاثیر منفی بر بدن داشته و میتواند میکروبیوم روده را تخریب کند و به ریه ها آسیب برساند و خطر آسیب مغذی را افزایش دهد.

 

حقیقت هایی در مورد آلودگی پلاستیکی

برآورد ها نشان میدهد که بیش از ده ها گونه حیوانات دریایی ، میکروپلاستیک ها را میبلعند

موادی نظیر پنبه ، پلی استر ، اکرلیک و نایلون ؛ منبع اصلی آلودگی پلاستیکی عمل میکنند.

همه پارچه ها میتواند از خود میکرو فیبر آزاد کرده و اکنون حدود 1.4 میلیون تریلیون میکروفیبر در اقیانوس ها وجود دارد.

امکان نفوذ میکروفیبر ها به خوراکی های دریایی و بدن انسان وجود داشته.

احتمال وجود میکروفیبر ها در سیستم تصفیه فاضلاب شهری، آب های بسته بندی شده و آب لوله کشی نیز وجود دارد.

 

 

همچنین طبق مطالعه دیگری که در سال 2018 صورت گرفته ، مشخص شد این ذرات بسیار ریز میتواند به ریه ها نفوذ پیدا کنند و عاملی برای انواع بیماری ها من جمله سرطان باشد. بسیاری از مردم میتوانند نقش مهمی با رعایت چنین مواردی در حفظ محیط زیست داشته باشند.  آگاه نبوده و بر این باور هستند با تولید حجم زیاد زباله توسط کارخانجات بزرگ؛ چنین اقداماتی از سوی آن ها کارساز نخواهد بود اما کارشناسان معتقدند در صورتی که مردم چنین مواردی را تدریجا رعایت کنند میتوانند تاثیری مهم و مثبت بر روی محیط زیست خود بگذارند.

 

 

 اقدامات مهم و تاثیر گذاری که شما میتوانید انجام دهید.

در زیر به بررسی چند راهکار برای سبک زندگی بدون پلاستیک ( یا دست کم با کمترین میزان مصرف پلاستیک ) اشاره کرده ایم:

به همراه داشتن یک ساکدستی پارچه ای برای خرید های تان.

بکارگیری از بطری آب چند بار مصرف ، بطری (بطری های پلاستیکی بعد از ته سیگار ، دومین آلاینده های یک بار مصرف در ایران سیاره میباشند.

حمل یک فنجان قابل استفاده مجدد ( در برخی کشور ها بعضی فروشگاه ها وجود دارند که در صورت به همراه داشتن فنجان برای صرف قهوه، به شما تخفیف قائل میشوند.

اجتناب از قاشق چنگال های یکبار مصرف. اتحادیه اروپا در نظر دارد استفاده از قاشق، چنگال ، نی ، بشقاب و برخی از اقلام یک بار مصرف را تا سال 2021 میلادی ممنوع سازد.

 

معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − = 5