مستربچ براق کننده

 

مستربچ براق کننده

مستربچ براق کننده

در هنگام تولید محصولات پلاستیکی بایستی به ویژگی های ظاهری آن توجه ویژه ای شود. یکی از افزودنی هایی که میتواند خاصیت ظاهری محصولات پلاستیک را بهبود بخشد، مستربچ براق کننده میباشد.

چندین نوع متفاوت از ترکیب مستربچ جهت انتخاب وجود دارد، براق کننده یا ( Optical Brightener ) در واقع بدین صورت عمل میکند که نور در ناحیه UV را جذب کرده و سپس در ناحیه مرئی بازتاب میکند و منجر به درخشش و سفیدی و براقیت محصول میشود. این گونه ترکیبات و افزودنی ها مناسب کاربرد هایی که نیازمند اتلاف بارهای استاتیک و محافظت در مقابل تخلیه های الکترواستاتیک یا مدیریت حرارتی داشته، ارائه میشوند. ترکیبات پلاستیکی ضد استاتیک و رسانا نسبت به فلزات مزایای بسیار زیادی دارند.

حمل آسان آن ، وزن کم و نقل و انتقال آن نیز هزینه کمتری را در بر دارد.


بیشتر بخوانید : انواع پیگمنت مصرفی در فرآیند تولید مستربچ

 


عامل کف سازی نوع دیگری از مستر بچ های براق کننده میباشد این نوع از مستربچ براق کننده برای کاربردهای حساس به تراکم و کاهش وزن در ناحیه پلاستیکی به اندازه 20 درصد ارائه میدهد، علاوه بر این موضوع، علایم پوستی را بر روی قطعات قالب تزریق از بین میبرند که این مزیت برای اکثر ترموپلاستیک ها وجود دارد. لازم به ذکر است مستربچ براق کننده ، در هنگام تاریکی ویژگی های فوق العاده ای دارند. این نوع از مستر بچ ها بسیار بهتر و مرغوب تر از رنگدانه های فسفورسنت معمولی عمل میکند که بر اساس سولفید روی و رادیو ایزوتوپ ها بخاطر خاصیتی که دارند، درخشان میباشند. مستربچ براق کننده در رنگ های متفاوتی نظیر بنفش و نارنجی و آبی و رنگ زرد در دسترس میباشد.

مستربچ تثبیت کننده اشعه ماورا بنفش ، نوع دیگری از مستربچ براق کننده میباشد. این نوع مستربچ منجر به افزایش طول عمر مفید محصولات در مقابل آثار مضر نور خورشید یا سکیایر منابع تابش اشعه ماورا بنفش میگردد. آن ها با ترکیبی از مواد افزودنی ایجاد شده اند که از پلیمر محافظت کرده و آن ها را تقویت میکنند تا ظاهری روشن تر از سایز مستربچ ها داشته باشد.

 

علت استفاده از مستربچ های براق کننده

محصولات پلاستیکی بعد از گذشت مدت زمانی، رنگ و خصوصیات اولیه خود را از دست میدهند و با قرار گرفتن در مقابل اشعه UV به مرور زمان تغییر رنگ داده و زرد میشوند. که منجر به کاهش جذابیت ظاهری محصول میشوند.

در کل میتوان گفت براق کننده ها به مواد شیمیایی ای میگویند که تولید کنندگان محصولاتی نظیر پلاستیک و کاغذ و … به محصولات خود اضافه میکنند تا سطحی درخشان تر و براق تر داشته باشیم و همچنین لازم به ذکر است روند زرد شدن محصول را به عقب بیندازد.

مزایای استفاده از مستربچ براق کننده

1 ) بهبود زردی پلاستیک و رنگ اولیه آن

2 ) از میان بردن سطح کدر محصول و ایجاد سطحی شفاف و براق

3 ) بهبود رنگ سفید پلاستیک

4 ) تولید نایلون با سطح صاف و براق

5 ) بهبود خاص ظاهری محصولات تولید شده با گرانول بازیافتی

کاربرد های مستر بچ براق کننده

1 ) کاربرد در تولید نایلون و فیلم های چند لایه و تک لایه با سطحی شفاف یا سفید

2 ) تولید ورق های پلیمری و پلاستیکی

3 ) مورد استفاده در تزریق پلاستیک

4 ) بکارگیری در ساخت محصولاتی که در تولید آن ها از پلیمر بازیافتی استفاده شده است.

5 ) در تولید ظروف یکبار مصرف

نکات مهم استفاده از افزودنی های براق کننده

برای اینکه از مستربچ براق کننده بهترین نتیجه را برای تولید محصول نهایی بدهد بایستی نکاتی را رعایت کنید که به شرح زیر باشد :

1 ) اکیدا محصولی را خریداری نمایید که با مواد اولیه پلاستیک که استفاده میشود همخوانی داشته باشد.

2 ) کیفیت محصول نهایی به صورت مستقیم بر روی میزان براقیت آن تاثیر داشته و بکارگیری از محصولات کیفیت محصولات نهایی را کاهش میدهد

3 ) محصول بایستی اکیدا با نوع دستگاه  و درجه دما دستگاه تزریق پلاستیکی دارای همخوانی باشد.

4 ) پیشنهاد میشود از مستربچ براق کننده تنها برای تولید محصولات بی رنگ و سفید استفاده میشود

 

ضمن تشکر از مطالعه مقاله فوق امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد … جهت هرگونه سوال میتوانید همه روزه با کارشناسان ما در تماس باشید

 

لیست قیمتهای مختلف قطعات مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

 

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** قطعات مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف *** با شماره زیر در تماس باشید

 

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 2