اینورتر های صنعتی در دو نوع میباشند ، تک فاز و سه فاز

اینور صنعتی تک فاز ، موتور برق هایی میباشند که دارای یک هدایت کننده و یک سیم خنثی باشد. اما در نوع اینورتر صنعتی سه فاز، سه هدایت کننده و دارای یک سیم خنثی هست. نوع جریان متناوب یا AC برقی بوده که دائم جهت جریان برق آن تغییر میکند. حقیقتا AC همان جریان برقی میباشد که در منازل و مغازه ها مورد استفاده قرار میگیرد اما نوع سه فاز برای مشاغل صنعتی کاربرد داشته تا بتوانند بارهای بیشتری را تحمل کنند. در این مقاله از گروه آی تی بهساز پلیمر ، قصد داریم به بررسی در مورد  تفاوت اینورتر صنعتی تک فاز و سه فاز بپردازیم.، تا انتها همراهمان باشید.

 

معرفی اینورتر صنعتی

اینورتر ، فرکانس و سطح ولتاژ تولیدی را به کمک تقویت کننده ها به سطح ولتاژ و فرکانس مناسب تبدیل میکند و برق AC خروجی را با ولتاژ مورد نیاز کاربر هماهنگ میکند. در واقع میتوان گفت که به هر دستگاهی که برق DC را به AC تبدیل میکند ، اینورتر میگویند. از پارامتر های مهم که در سرعت کار این دستگاه تاثیر گذار است ، فرکانس ولتاژ ورودی میباشد و تغییر آن برای تنظیم سرعت اینورتر صورت میگیرد. اینورتر های صنعتی به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم بندی میشوند.

اینورتر های تک فاز با بزق تک فاز کار میکند و اینورتر های سه فاز با برق سه فاز .

اجزای اصلی اینورتر ها عبارتند از :

1 ) قسمت یک سو کننده برق شهر

2 ) صافی خازنی و تغییر قدرت یا IGBT


برای مطالعه بیشتر : بررسی تفاوت میان الکتروموتور گیربکسی و اینورتر


اینورتر تک فاز چیست؟

اینورتر تک فاز در مشاغل کوچک و خانه های جدید کاربرد دارد و برق تک فاز به کمک اینورتر منتقل میگردد و برای این منظور دوسیم فعال و یک سیم خنثی در آن تعبیه شده است. برق شبکه یا سیستم PV خورشیدی فقط از سیم فعال گذشته و سیم خنثی از تابلو برق به زمین منتقل میگردد . سیم خنثی در خانه یا مشاغل برای این منظور کاربرد داشته و چنانچه اشکال یا خطایی در مسیر بازگشت به تابلو برق پیش بیاید ، بتواند منبع جریان الکتریکی را برگرداند. با این کار فیوز قطع یا شکسته میشود و برق قطع شده و جلوی برق گرفتگی را میگیرد.

 

اینورتر سه فاز چیست؟

اینورتر سه فاز دارای چهار سیم میباشد که سه سیم آن فعال و یک سیم آن خنثی میباشد . سیم خنثی آن در تابلوبرق زمین نصب میشود. از اینورتر سه فاز میتوان در خانه ها و مشاغل بزرگتر استفاده کرد. استفاده از اینورتر میتواند امکانی را فراهم نماید که سیم کشی کوچک و ارزان با ولتاژ های پایین صورت گیرد.

 

تشخیص اینورتر تک فاز و سه فاز

برای اینکه شما بتوانید تشخیص دهید اینورتر مورد استفاده شما تک فاز میباشد یا سه فاز، بایستی شما تابلوبرق را مورد بررسی قرار دهید و دقیت نمایید کلید اصلی شما ، یک قطب است یعنی اینورتر شما تک فاز میباشد و چنانچه مشاهده کردید کلید اصلی شما دارای سه قطب است، بدان معنیست که سه فاز میباشد. روش دیگری که میتوانید با کمک آن به تک فاز بودن یا سه فاز بودن اینورتر پی ببرید، این است که از ارائه دهنده برق در مورد منبع تغذیه سوال کنید. به جهت این منظور ، بایستی فتوکپی برق خود را داشته باشید. روش تشخیص دیگری که میتواند بشما کمک کند بررسی فیوز سرویس است به این ترتیب خانه هایی که به فیوز تک فاز متصل هستند ، یک فیوز سرویس دارند اما در خانه ها یا مشاغلی که از منبع تغذیه سه فاز استفاده میشود ، سه فیوز سرویس دارند.

 

کدام اینورتر مناسب است؟ اینورتر تک فاز یا سه فاز؟

اختمالا برای شما هم پیش بیاید که برای منزل یا مشاغل شما کدام اینورتر مناسب است؟ اگر دارایی شما تک فاز بوده و از اینورتر تک فاز استفاده میشود ، بایستی از اینورتری کمک بگیرید تا 5 کیلووات حجم داشته باشد ، برای این منظور میتوانید از کارشناسان این زمینه کمک بگیرید .

چنانچه دارایی شما سه فاز است میتوانید از اینورتر های تک فاز و سه فاز کمک بگیرید. با این تفاسیر اپراتور های شبکه کمک میکند که در فازها تعادل ایجاد شود. شما بایستی یکی از این دو روش را انتخاب کرده یا بایستی از سه اینورتر تک فاز استفاده کنید یا یک اینورتر سه فاز انتخاب کنید که برای هر سه فاز کاربردی باشد.

 

مزایای اینورتر تک فاز و اینورتر سه فاز

اینورتر های تک فاز و سه فاز برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. در صنعت جهت راه اندازی الکتروموتور ها از اینورتر ها استفاده میکنند. در زیر به برخی از مزایای اینورتر ها میپردازیم

1 ) انرژی مصرفی و هزینه برق را کاهش میدهد.

2 ) جریان راه اندازی را کاهش میدهد و طول عمر موتور را افزایش میدهد.

3 ) امکان تغییر سرعت و حرکت موتور وجود داشته.

4 ) در مقابل بار اضافه محافظت میشود.

6 ) امکان کار کردن موتور در تایم هایی که ولتاژ ورودی متغیر است.

7 ) امکان کنترل کردن از راه دور سرعت و گشتاور وجود دارد.

8 ) دارای سرعت بیشتری از سرعت نامی موتور به وجود میآورد.

9 ) برای حرکت کردن قابل برنامه ریزی میباشد.

10 ) امکان راه اندازی و توقف های پیوسته وجود دارد.

11 ) از امکانات نرم افزاری جهت مدیریت عملکرد کنترل دور استقاده میگردد.

12 ) چنانچه از اینورتر برای راه اندازی استفاده شود.عمر مفید آن بالا میرود.

13 ) امکان راه اندازی بسیار ساده تر موتور وجود دارد.

14 ) جریان راه اندازی به نسبت به راه اندازی بوسیله مدارات رله کنتاکتوری کاهش میابد.

15 ) تنش های الکتریکی و مکانیکی کاهش میابد و همچنین منجر به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری میگردد.

 

سخن پایان

 

امروزه در بسیاری از موارد مختلفی چه در صنایع کوچک و چه صنایع بزرگ از اینورتر استفاده میشود. از نوع تک فاز برای صنایع کوچک که دارای برق کمتری و نوع سه فاز برای صنایع بزرگتر که به حمل بار سنگین تری نیاز دارند مورد استفاده میشود. شما برای خرید این محصول و هر سوال و ابهامی که دارید میتوانید همه روزه از 9 صبح تا 19.00 با مشاوران ما در تماس باشید .

 

معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

✅ دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

 
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

32 − = 30