امروزه ، با پیشرفت تکنولوژی روز افزون ، برای تولید محصولات پلاستیکی ، دستگاه ها و شیوه های متنوعی ایجاد شده است. میان تمامی روش های جدید از گرانول و پودر پلیمر بعنوان ماده اولیه جهت تهیه پلاستیک استفاده میگردد اما اکثر تولید کنندگان ترجیح میدهند از گرانول جهت تولید محصولات پلاستیکی استفاده نمایند . علت این امر اینست که در فرآیند تولید پلاستیک ، استفاده از گرانول بسیار راحت تر از پودر پلیمر بوده و نتیجتا در بیشتر اوقات از گرانول استفاده میکنند. 

از مواد پلیمری ، در ساخت انواع نایلون و سایر مواد پلاستیکی به شکل وسیع استفاده میشود، به نحویکه برای ساخت همه ظروف یکبار مصرف و بطری ها ، تولید کنندگان از مواد پلیمری استفاده میکنند. در صنایع پتروشیمی، مواد پلیمری از نظر کیفیت دارای چند گرید میباشند که به آن ها گرید آف و آن پتروشیمی میگویند. در این مقاله از گروه صنعتی بهساز پلیمر به بررسی پلیمر آف گرید و آن گرید میپردازیم ، تا انتها همراهمان باشید.

منظور از پلیمر آن گرید یا آف گرید چیست؟ | Off Grade & On Grade

منظور از پلیمر آن گرید یا آف گرید چیست؟ | Off Grade & On Grade

پلیمر آن گرید (on-grade)

هنگامی که مواد پلیمری از هر جهت با استاندارد ها تطابق داشته باشدو دارای بهترین کیفیت باشد، به آن ها آن گرید گفته میشود ، مواد آن گرید بی شک قیمت بالاتری به نسبت مواد آف گرید دارا میباشند. اما با تمامی این تفاسیر برخی تولید کنندگان از گرید آف درجه یک استفاده میکنند که دارای قیمت مناسب تری دارند. 

 

پلیمر آف گرید (off-grade)

(off-grade) ، گرانول های پلیمری بازیافتی میباشند که استاندارد های تعریف شده و مورد نیاز ( شامل استاندارد های ظاهری و فیزیکی و مکانیکی ) در صنعت پتروشیمی را ندارند. بدین جهت ، این مواد را بصورت جداگانه دسته بندی میکنند و به آن ها (off-grade) میگویند. اگر بخواهیم به صورت تخصصی تر بررسی کنیم، محصولات پتروشیمی دو شاخه اساسی دارند با نام های شاخصه جریان مذاب ( MFI )  و شاخصه دنسیتی یا ( DENSITY ) که این دو شاخصه مانند یک استاندارد عمل میکنند و چنانچه محصول پلیمری ، خواص ذکر شده در دیتا شیت محصول نو را دارا نباشد ، عنوان آف گرید به خود میگیرد. 

حال چنانچه گرید یک محصول پلیمری ، یکی از شاخصه های بالا را نداشته باشد به آن گرید آف یک و چنانچه محصول پلیمری هر دو شاخصه مذاب و چگالی را نداشته باشد و از محدوده آن ها خارج باشد ، به آن گرید آف دو میگویند. برای بررسی بیشتر مواد آف گرید و درجات آن بایستی بگوییم که برخی اوقات ، امکان دارد مواد اولیه پلیمری هر دو شاخصه مذاب و چگالی را داشته باشد اما در مواد اولیه آن ، آلودگی ها یا رگه های سیاه رنگی مشاهده شود که همین امر موجب میشود آن مواد اولیه در دسته گرید آف یک قرار بگیرد.حالت دیگر در مواد آف گرید آن است که ماده اویه تولیدی ، یکی از شاخصه های مذاب یا چگالی را نداشته و علاوه بر آن دارای آلودگی هم باشد. در این حالت ماده اویه گرید آف دو نامیده میشود. 

در مورد گرید آف 3 بایستی بگوییم که چنانچه ماده اولیه تولید شده علاوه بر نداشتن شاخصه های استاندارد ، ناخالصی هایی نظیر سنگ ریزه و زباله ریز و درشت نیز داشته باشد و به عنوان آف گرید درجه سه شناخته میشوند . مواد گرید آف درجه دو و سه ( off2 و off3 ) عملا ضایعات تلقی میشوند. ( off2 و off3 کالاهای ضایعاتی هستند) 

 

لیست قیمتهای مختلف قطعات مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** قطعات مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف *** با شماره زیر در تماس باشید

 

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + = 19