آسیاب چینی برند xiecheng چکشی 

 آسیاب چینی برند xiecheng چکشی 

آسیاب شمشیری

آسیاب شمشیری

 

ماشین آلات بازیافت پلاستیک دارای زمینه گسترده ای میباشد که بیشتر فناوری ها و انواع مختلف ماشین آلات بازیافت پلاستیک، رباله را پوشش میدهد ؛ یک سیستم بازیافت پلاستیک حلقه بسته یا سیستمی که در آن مواد کهنه از یک خط فرآوری گرفته میشود، به عنوان مثال در کارخانه ای که یک محصول واحد از یک نوع رزین و در یک رنگ تولید میکند، میتواند بسیار ساده باشد و ضایعات در این کارخانه ها به سادگی از خط خارج میگردد، وارد دستگاه خرد کن آسیاب یا گرانولاتور میگردد و به اندازه مناسب و مد نظر تبدیل میگردد. 

 

ضایعاتی که به صورت روزمره به وسیله همگی ما تولید میگردد، چنانچه خرد شوند برای نگهداری و استفاده مجدد آسان تر است.خرد شدن ضایعات و زباله ها یک روش کارآمد و مهم در دفع زباله میباشد و در اصل منجر به کاهش چندین برابری هزینه بازیافت در صنعت میگردد. آسیاب پلاستیک، دستگاهی میباشد که برای برش پلاستیک به قطعات کوچکتر استفاده میشود و بر خلاف دستگاه های گرانولاتور پلاستیک، این آسیاب ها به شکل خاص برای زباله های پلاستیکی بزرگتر نظیر سپر خودرو و لوله ها و سایر موارد بسیار بزرگ برای گرانولاتورها طراحی شده است. کار دستگاه آسیاب پلاستیک ، کاهش اندازه پلاستیک های بازیافتی و تبدیل ضایعات پلاستیکی به اندازه مشابه مواد فرآوری اولیه است.

 

تیغه های دستگاه آسیاب از فولاد آلیاژی ریخته گری ساخته میشوند و همچنین روتور های سنگین این دستگاه برای مقاومت در مقابل کار شدید ساخته شده اند بلوک های این دستگاه ضد گرد و غبار میباشند و در مقابل شن و کثیفی محصور شده است.

آسیاب پلاستیک های صنعتی به شکلی طراحی شده است که بادوام ترین و کارآمد ترین و مقرون به صرفه ترین خرد کن های صنعت بازیافت میباشند. طراحی قوی این دستگاه به آن ها اجازه میدهند تا به عنوان خردکن های اولیه یا ثانویه برای کاهش اندازه یا متراکم کردن مواد در صنعت بازیافت پلاستیک استفاده شود. آن ها نه تنها به نگهداریکمی نیاز دارند، بلکه دارای هزینه عملیاتی بسیار پایینی هم دارند . کارکرد این آسیاب ها بسیار آسان است و این دستگاه های صنعتی ، امکان کاهش اندازه یکنواخت پلاستیک های مختلف را برای بازیافت فراهم مینماید.


برای مطالعه بیشتر : 

.

نکات مهم درباره خرید دستگاه آسیاب پلاستیک و خردکن ضایعات

.

دستگاه آسیاب پلاستیک و کاربرد آن 

.

معرفی کلی دستگاه آسیاب پلاستیک و خرد کن ضایعات پلاستیک


.

بررسی ویژگی های دستگاه آسیاب پلاستیک

دستگاه آسیاب پلاستیک به صورت کلی دارای کاربرد های بسیار زیاد و گسترده ای در صنعت بازیافت پلاستیک دارا میباشد. در زیر به بررسی این کاربرد ها اشاره میکنیم :

دستگاه آسیاب علاوه بر این که دارای انواع مختلفی باشد ، با توان های تولیدی مختلفی به بازار عرضه میشوند تا خریدار طبق نیاز های خود ار میان آن ها ، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنند دستگاه آسیاب پلاستیک با ظرفیت های متفاوتی از 200 کیلو در ساعت تا 1000 کیلو در ساعت در گروه صنعتی بهساز پلیمر موجود است.

.

این دستگاه ها با توجه به تنوع موجود در ضایعات و علی الخصوص بیشمار بودن زباله های پلاستیکی بازیافتی، قابلیت خرد کردن و آسیاب نمودن انواع مختلفی از پلاستیک ها را دارا میباشند. در هنگام وارد کردن هر یک از انواع مختلف پلاستیک ، تنها کافیست نوع مواد وارد شده و انداره نهایی که در نظر دارید آسیاب شود را به دستگاه وارد کرده و پس از آن دستگاه بصورت اتوماتیک کار خود را آغاز کرده و به سرعت محصول نهایی را به شما تحویل خواهد داد.

از ویژگی های مثبت این دستگاه ها ، این است که با توجه به محفظه های بزرگ و با کیفیت دستگاه آسیاب پلاستیک، شست و شو و نظافت این دستگاه ها به راحتی و بدون کوچکترین مشکل انجام خواهد شد.

دستگاه آسیاب پلاستیگ در انواع مدل های متفاوتی که در بازار ارائه میشوند، دارای کیفیت بسیار مطلوبی هستند و بصورت کلی دستگاه های آسیاب پلاستیک از فولاد ضد زنگ در قسمت تیغه و چکش ساخته میشود. در کل آسیاب پلاستیک دستگاهی منحصر به فرد است به جهت خرد کردن و آسیاب نمودن انواع مختلف مواد پلاستیک میباشد که در سایز ها و انواع مختلفی طراحی و تولید میشوند. در ادامه به بررسی دونوع آسیاب چکشی و شمشیری میپردازیم و تفاوت های آن ها را بازگو کرده تا بتوانید شما مشتریان عزیز ، طبق نیازتان ، بهترین گزینه را انتخاب کنید، با ما تا انتها همراه باشید.

.

آسیاب پلاستیک چکشی

 

این مدل از دستگاه آسیاب ، به جهت خرد کردن ضایعات پلاستیکی از یک چکش سنگین و بزرگ استفاده میکنند ، موتور دستگاه آسیاب با قدرت بالایی که دارد، چکش را به سمت بالا و پایین هدایت میدهد. این بالا و پایین آمدن ناگهانی چکش، دستگاه آسیاب موجب خرد کردن ضایعات پلاستیکی داخل محفظه خرد کن میشود. لذا میتوان گفت که عملکرد دستگاه آسیاب پلاستیک چکشی کاملا مشابه به یک هاون بزرگ میباشد.

.

آسیاب پلاستیک شمشیری

آسیاب پلاستیک شمشیری ، دستگاهی است برای خرد کردن و آسیاب نمودن مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه دارای یک شفت دوار است که بر روی تیغه های شمشیری قرار داشته و با چرخش شفت و تیغه ها، مواد پلاستیکی وارد دستگاه میشود و به وسیله تیغه ها خرد میشود. این فرآیند منجر به تبدیل مواد پلاستیکی به قطعات کوچکتر و قابل استفاده تر میگردد. آسیاب پلاستیک شمشیری اغلب در صنایع بازیافت پلاستیک، تولید محصولات پلاستیکی و سایر صنایع مرتبط استفاده میشود. این نوع آسیاب ها از تیغه هایی تیز و از جنس فولادی برخوردار میباشد.

.

بررسی دستگاه آسیاب پلاستیک چکشی و شمشیری از لحاظ ساختار هر دو آن ها

.

دستگاه آسیاب پلاستیک چکشی و شمشیری ، دو نوع آسیاب پلاستیک میباشند که برای خرد کردن انواع مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار میگیرند. این دو نوع آسیاب ، دارای تفاوت هایی در ساختار و عملکرد خود دارند:

 

1 ) ساختار : آسیاب پلاستیک چکشی دارای چکش هایی است که به صورت چرخشی داخل آسیاب قرار داشته و مواد را با ضربه های قوی خود ، خرد میکنند درحالی که آسیاب پلاستیک شمشیری ، دارای شمشیر هایی میباشد که به صورت چرخشی در داخل آسیاب قرار داشته و مواد را با برش های تیز خرد مینمایند.

.

2 ) عملکرد : آسیاب پلاستیک چکشی به جهت خرد کردن مواد پلاستیکی سخت و سنگین نظیر پلاستیک های سخت و ضخیم مورد استفاده قرار میگیرد. آسیاب چکشی قادر است مواد را به اندازه کوچکتری خرد کرده و به صورت کلی برای خرد کردن مواد با سختی کمتری مناسب میباشد.
در کل میتوان گفت انتخاب میان آسیاب پلاستیک چکشی و شمشیری ، بسته به نوع مواد پلاستیکی و نیاز های خرد کردن شما دارد.
.

تفاوت تیغه های آسیاب پلاستیک چکشی با آسیاب پلاستیک شمشیری

اصلی ترین تفاوت میان آسیاب پلاستیک چکشی و شمشیری ، در نوع و شکل تیغه های آن میباشد. ، آسیاب پلاستیک شمشیری، دارای تیغه هایی شمشیری بوده که به صورت شمشیر های بلند و تیز میباشند. این تیغه ها با سرعت بالا در آسیاب چرخانده میشوند و مواد پلاستیکی را به شکل برشی خرد میکند ، آسیاب پلاستیک شمشیری اغلب برای خرد کردن مواد نرم و لاستیکی مورد استفاده قرار میگیرند.
آسیاب پلاستیک چکشی، دارای تیغه هایی چکشی شکل هست که به صورت چکش های متصل به دیسکی چرخان میباشند این تیغه ها با سرعت بالا به مواد پلاستیکی وارد شده در آسیاب ضربه میزنند و آن ها را خرد میکنند این نوع آسیاب ها اغلب برای خرد کردن مواد سخت و سبک مورد استفاده قرار میگیرند ، در کل میتوان گفت آسیاب پلاستیک چکشی به حهت خرد کردن مواد سخت و سبک و آسیاب پلاستیکی شمشیری برای خرد کردن مواد نرم و لاستیکی مناسب میباشد. انتخاب نوع آسیاب مناسب، وابسته به نوع موادی دارد که قصد خرد کردن آن ها را دارد.

گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

⬢⬢ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و دستگاه گرانول ساز
⬢⬢ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک
⬢⬢ مشاوره، طراحی، ساخت، تولید و راه اندازی خط تولید
⬢⬢ با ۲۰ سال سابقه ساخت و تولید
⬢⬢ با گارانتی و پشتیبانی
⬢⬢ ساخت، تولید، صادرات و واردات تجهیزات انواع ماشین آلات و تجهیزات خط تولید ظروف یکبار مصرف

 

شماره تماس : 09122203855

 
 

بررسی صفر تا صد گرانول رنگی و گرانول شفاف و بررسی تفاوت های آن

گرانول ، نوعی پلیمر هست در صنعت پلاستیک مورد استفاده قرار میگیرد این ماده دارای انواع مختلفی میباشد که شامل گرانول شفاف و رنگی است. در این مقاله از گروه صنعتی بهساز پلیمر به بررسی گرانول رنگی و شفاف میپردازیم . ویژگی های منحصر به فرد پلیمر ها ، آن ها را در رده پرمصرف ترین مواد در جهان قرار داده است. ویژگی نظیر سبکی آن ها به نسبت موادی مانند فلزات که مصرف پلاستیک ها را در شرایط و مکان های مختلف امکان پذیر نمودده است. عایق بودن پلاستیک ها در مقابل الکتریسیته که موجب استفاده فراوان از این پلیمر در صنایع الکتریکی و الکترونیکی نظیر روکش انواع سیم ها ، کابل  ها ، وسایل و ابزار الکتریکی ، ساخت انواع مختلف کلید و … شده است . به دلیل شفافیت بعضی از پلاستیک ها میتوان آن ها را حتی جایگزین شیشه کرد. قابلیت رنگ گذیری که بخاطر آن میتوان از پلاستیک ها در تولید قطعات استفاده کرد که نیاز به رنگ آمیزی نداشته باشد. بخاطر شفافیت برخی از پلاستیک ها، میتوان آن ها را براحتی جایگزین شیشه کرد. قابلیت رنگ پذیری که بخاطر آن میتوان از پلاستیک در تولید قطعات استفاده کرد که نیاز به رنگ آمیزی نداشته باشد. بخاطر مقاومت بالای بعضی از این نوع پلیمر ها، قابلیت استفاده از آن ها در شرایط آب و هوایی مختلف و مناطق مختلف کشور وجود دارد.

بررسی گرانول رنگی ( گرانول رنگی چیست ؟ )

 

گرانول های رنگی نوعی از پلیمرها میباشند و با استفاده از ترکیب نمودن رنگ دانه های گرانول یا پلیمر ها، گرانولی به شکل رنگی تولید میشود. میتوان از میزان شفافیت این گرانول های رنگی به میزان کیفیت آن پی برد. این گرانول رنگی اگر کیفیت مواد اولیه آن بالا باشد، محصولاتی را میتوان از آن تهیه نمود که منجر به جلب توجه بیشتر و جذابیت بالاتر و کیفیت بهتری خواهد بود. گرانول های رنگی هم به دو صورت نو و بازیافتی تهیه میشود ، برای تولید گرانول های رنگی از راه های زیادی میتوان استفاده کرد . برای تولید گرانول های رنگی ، از پلیمر های پلی اتیلن و پلی استایرن و پلی آمید و پلی کربنات و پلی پروپیلن استفاده کرد. در ادامه این مواد در دستگاه اکسترودر ریخته میشوند و با بکار بردن هر کدام از سه روش برش زیر آب ، برش با رینگ و تولید بصورت خشک ، میتوان فرآیند تولید این گرانول شفاف رنگی با کیفیت را طی کرد.در روش برش در زیر آب ، مواد ذوب شده را به زیر آب برده و با سرعت بالا برش میخورند. در روش تولید خشک، مواد مذاب از لوله های سرد عبور کرده تا خشک شود و پس از خشک شدن ، برش زده میشود. در روش برش با رینگ هم، گرانول ها به حالت عدسی در آمده و به همراه با آب سرد برش میخورند، چنانچه در هنگام تولید گرانول از مواد با کیفیت بالا مورد استفاده قرار نگیرد، محصول نهایی هم دارای کیفیت بالایی نخواهد بود و حالت رنگی کدری به خود میگیرند.

انواع گرانول رنگی

تا به امروزه ، انواع مختلفی از گرانول های رنگی طراحی و تولید شده اند. این گرانول ها در دسته بندی های مشخصی قرار میگیرند ، دسته بندی های این مواد شامل دسته مواد پلیمری پایه ، مواد شیمیایی افزودنی و عامل سازگار کننده میشوند. هر یک از این دسته بندی ها از وظایف خاصی در تولید محصولات برخوردار میباشند . گرانول رنگی اولین دسته، مواد پلیمری پایه ای است که با مواد افزودنی رنگی ترکیب میشود ، در بعضی از مواقع علاوه بر افزودنی های رنگی ، افزودنی های دیگری هم به این مواد اضافه میشوند این افزودنی ها با هدف ایجاد خصوصیات مورد نظر در محصولات تولیدی مورد استفاده قرار میگیرند. لذا طیف گسترده ای از گرانول های رنگی تولید و به بازار عرضه میشوند. تنوع این محصولات با توجه به نیاز مصرف کنندگان ، متغیر میباشند. بصورتی که افزودنی های مختلفی به گرانول ها اضافه میشوند.

3 ) وابستگی زیاد بشر به محصولات پلاستیکی ، میتواند زمینه بهره برداری بی رویه از این محصول را ایجاد کند. لذا این صنایع به خطر خواهد افتاد. با استفاده از گرانول رنگی و تولید مکرر آن، از طریق بازیافت پلاستیک، حاشیه امنی برای این صنایع ایجاد خواهد شد.

 

نکاتی در مورد استفاده از گرانول رنگی

 

 

برای استفاده از گرانول رنگی، نیاز است برخی نکات رعایت شود، در این صورت میتوانید کارآیی و راندمان مورد نظر را از آن ها دریافت نمایید. اولین نکته، توجه به کیفیت مواد میباشد. شما باید به کیفیت گرانول ها در هنگام خرید توجه داشته باشید زیرا این عنصر به صورت مستقیم در کیفیت محصولات تولیدی تاثیر گذار خواهد بود. نکته بعدی ، قیمت گرانول ها میباشد. توصیه میگردد ابتدا بودجه مورد نظر را مشخص کنید و در مرحله بعد میتوانید از میان گزینه های موجود، یکی را با توجه به نیاز ها انتخاب نمایید. نکته بعدی، تناسب نوع گرانول با کاربری مد نظر شما میباشد. پیشنهاد میشود ابتدا در مورد انواع گرانول های رنگی اطلاعات کسب کرده و سپس گزینه ها را بررسی نموده و یکی را برای صنعت خود انتخاب کنید. حال میدانید کدام محصول برای شما مناسب تر میباشد و نکته ای که بایستی در هنگام استفاده از گرانول رنگی رعایت نمایید اطمینان از ایمنی است. پیشنهاد میشود از تجهیزات ایمنی استفاده کرده و نکات مهم را رعایت نمایید.


برای مطالعه بیشتر : ساخت دستگاه گرانول ساز | بازیافت گرانول و ضایعات پلاستیک


قیمت گرانول رنگی

همانگونه ک مشخص است کیفیت مواد اولیه و وزن محصول ، در تعیین قیمت محصولات مهم میبباشد و بایستی به آن توجه کرد؛ گرانول هایی که دارای رنگ تیره و مشکی میباشند هنگام قیمت گذاری بایستی به این موضوع توجه کرد که این گرانول از مواد اولیه نو یا بازیافتی تولید شده است . اما جهت تعیین قیمت گرانول های سفید، بایستی به درصد تیتان استفاده شده در آن توجه نمود. دلیل آن نیز این میتواند باشد که تیتان منجر به سفید شدن گرانول میشود اما بایستی درصد مشخصی از تیتان در گرانول رنگی استفاده کرد زیرا عملکرد آن را پایین میآورد. در حوزه قیمت گذاری نیز بایستی گفت آبی کمرنگ و پررنگ بایکدیگر متفاوت میباشند.

 

گرانول شفاف چیست؟

 

گرانول شفاف در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار میگیرند. گرانول پلی کربنات را بعلت شفافیت و عبور دادن نور و ظاهری مانند شیشه میتوان به راحتی با مصالح ساختمانی هماهنگ کرد. یکی دیگر از ویژگی های این ماده، تغییر شکل آن فقط با گرما زیاد میسر میشود. نکته حائز اهمیت دیگری که وجود دارد گرانول پلی کربنات را میتوان گفت دارای ماده ای بنام آمورف است و این بدان معنی میباشد که ویژگی های جامد بلوری را هم دارد. جامد آمورف ، جامدی بیشکل و با چینش بی نظم اتم ها میباشد. این مواد بخاطر بی نظمی در ساختار اتم هایشان، دارای نقطه ذوب مشخصی نبوده و به تدریج با بالا بودن دمای محیط ، نرم میشوند. گرانول پلی کربنات بخاطر ویژگی هایی که دارا میباشد ، با نام رزین از آن در ساخت وسایل زینتی و لوازم آشپزخانه استفاده میشود. پلی کربنات انواع زیادی دارا بوده که با مقداری اضافه نمودن فیبر شیشه با واریانس جریان مذاب تقویت میشوند.

از معایب گرانول پلی کربنات شفاف بایستی گفت که این مواد در مواقعی که گرمای زیادی به آن برسد مانند نور آفتاب در فصول گرم سال، دچار آتش سوزی نمیشود اما دودزا میباشند. از دیگر معایب آن هزینه زیادی است که بایستی برای تهیه آن پرداخت ، گرانول ها به دو صورت تولید میشوند یا بازیافتی میباشند یا به صورت نو هستند چنانچه از ابتدا بخواهیم به صورت نو و مواد اولیه آن را تولید کنیم ، هزینه زیاد در برداشته و تولید آن زمان بر میباشد . از مهمترین و گسترده ترین بخش های صنعت پلاستیک ، بازیافت ضایعات پلاستیکی به گرانول های قابل استفاده مجدد برای سایر تولید کنندگان است زیرا مواد اولیه این صنعت، تایر های فرسوده و ذخیره سازی شده در مناطق مختلف کشور میباشد که در ایران به وفور یافت میشود و سالانه چندین هزار تن به حجم آن ها اضافه میگردد. همچنین محصول تولیدی توسط این ماشین ها، پودر لاستیک و گرانول لاستیک استاندارد، ماده اولیه بسیاری از صنایع مختلف مانند تولید انواع کف پوش ها و آرماتور ها و جایگزین های مختلف در رنگ و آسفالت و بتن و همچنین سوخت اصلی کوره، مواد خام لاستیکی و کاربرد های فراوانی در داخل و خارج از کشور هم دارد. با این روش میتوان در وقت و هزینه تولید صرفه جویی نمود.

کاربرد گرانول شفاف

 

تولید گرانول شفاف با تقطیر سوخت هیدروکربنی شروع میشود. پلی کربنات ها در نمونه های اولیه سی ان سی CNC و چاپگر های سه بعدی و نورگیر ها و صنایع خودرو سازی در تزیینات داخلی لوازم خودرو ها و پوشش سقف های پاساژ ها و پوشش گلخانه ها و پوشش استخر و پنجره ها در سالن ها استفاده میگردد.

خرید گرانول شفاف

گرانول های شفاف از آن دسته موادی هستند که رنگ و ناخالصی نداشته و از این ماده شفاف میتوان برای تولید محصولاتی نظیر شیشه استفاده کرد.

تفاوت میان گرانول رنگی و شفاف

از آنجا که گرانول های رنگی با هم دارای تفاوت های بسیاری میباشند، محصولاتی که از آن جا در نهایت تولید میگردد هم با هم متفاوت میباشند گرانول های رنگی را با پلیمر هایی مانند PE  و PP و PS و سایر پلیمر ها تولید میگردد و تنها به آن ها پودر های رنگی اضافه میشود . این محصولاتی که از پلیمر های رنگی به دست میآیند اغلب جذاب تر هستند. اما گرانول های شفاف در مضارف ساختمانی مانند تولید محصولاتی نظیر شیشه استفاده میشوند، یکی از ترموپلاست هایی که میتوان در تهیه گرانول های شفاف استفاده کرد ، پلی کربنات میباشد.

جمع بندی

گرانول رنگی حالتی از پلیمر میباشد که با استفاده از افزودنی رنگی، خاصیت رنگ دهی میابد . هنگامی که تولید کنندگان از این گرانول جهت تولید محصولات خود استفاده کنند میتوانند محصولات رنگی و با کیفیت بالا تولید نمایند که رنگی بودن آن منجر به جذب بیشتر مشتریان میگردد. در این مقاله از گروه صنعتی بهسازان پلیمر به طور کامل با گرانول رنگی و شفاف آشنا شدید، پیشنهاد میشود قبل از تهیه گرانول، نکاتی که راجع به کیفیت آن گفته شده را در نظر داشته باشیم که با تهیه نوع مناسبی از آن ، محصولاتی با کیفیت روانه بازار کنید.