نکات مهمی که بایستی قبل از خرید دستگاه ترموفرمینگ بدانید

 

یکی از ماشین آلات مورد نیاز برای شکلدهی ورق های ترموپلاستیک پلیمری و تبدیل آن به ظروف یکبار مصرف ، دستگاه ترموفرمینگ میباشد. در فرآیند ترموفرمینگ ، ورق های پلاستیکی حرارت دیده و بعد از رسیدن به دمای مناسب شکلدهی ( که این دما بسته به نوع پلیمر متفاوت میباشد ) بر روی یک قالب ، تغییر فرم میدهد و به محصول مورد نظر تبدیل میگردد .

 

 

دستگاه ترموفرمینگ طی چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از تولید کنندگان قرار گرفته است زیرا راه اندازی کسب و کار با تیراژ بالا با استفاده از این دستگاه بشدت راحت و کارآمد است . اما علت اینکه اغلب تولید کنندگان تمایل به استفاده از این دستگاه در تولیدات خود هست، به علت بی دردسر بودن آن برای اپراتور ها و کارشناسان و نهایتا کیفیت محصولات تولیدی آن میباشد. هر شخص با هر سطح از مهارت و توان علمی نیز با یک آموزش مختصر میتواند با دستگاه تولید کند.

آشنایی با اصول اولیه کارکرد دستگاه ترموفرمینگ و نحوه قراردهی مواد اولیه داخل آن ، جزو مهمترین مهارتیست که فرد در هنگام استفاده از این دستگاه بایستی داشته باشد.

 

بررسی عملکرد دستگاه ترموفرمینگ

در دستگاه ترموفرمینگ ، ابتدا بایستی ورق ترموپلاست تا دمایی که نرم و شکل پذیر شود ، حرارت ببیند، سپس در داخل قالب فرم این ورق، شکل حفره قالب را به خود میگیرد . در این قالب اصطلاحا هوای به دام افتاده خارج شده و با ایجاد خلا مواد وارد قالب شده و نهایتا با ایجاد فشار هوا ، جزئیات ظرف شکل میگیرد.

 

راندمان دستگاه ترموفرمینگ

راندمان دستگاه ترموفرمینگ موضوع مهمیست که به صورت تولید یک محصول در واحد زمان ( ساعت ) مشخص میگردد. در اصل دستگاه های ترموفرمینگ برمبنای شکلدهی روی یک فیلم نازک کار میکند که در اثر حرارت و خلا منجر به شکلدهی این ورق نازک میشود. مدت زمانی که دستگاه ترموفرمینگ جهت شکلدهی تعداد مشخصی از ورقه ها صرف میکند تحت عنوان راندمان یا بازدهی دستگاه معرفی میگردد. راندمان با توجه به ضخامت فیلم و ابعاد قالب و عمق مکش دستگاه قابل تغییر میباشد.

بنابراین میتوان گفت ابعاد ظرف ، نوع محصول ، ضخامت و پرکن اتوماتیک یا دستی همگی مواردی میباشد که در راندمان دستگاه تاثیر گذارند.

 

حال سوال اینجاست که بایستی چگونه دستگاه ترموفرمینگی بخریم ؟؟؟

دستگاه ترموفرمینگ دارای آپشن های متفاوتی براساس نوع محصول تولیدی میباشد ما هنگامی که تصمیم میگیریم از این دستگاه خریداری نماییم بایستی ابتدا مواردی را برای خود مشخص و تعینن کنیم تا هنگامی که به سازنده دستگاه مراجعه کردیم ، انتظارات خودمون را مطرح نماییم ، این موارد شامل آِتم های زیر میباشد:

1 ) تیراژ تولیدی مد نظرمان

2 ) چه نوع ظرفی برای ما مناسب تر است ؟

3 ) چه نوع ماده ای برای ساخت ظرف انتخاب کرده ایم؟

4 ) آیا با دستگاهمان فقط میخواهیم یک نوع ظرف را تولید نماییم ؟

5 ) آیا مکانی که قرار است دستگاه در آنجا استقرار شود دارای شرایط آب و هوایی خاصی است؟

و ….

 

دسته بندی دستگاه ترموفرمینگ

 

دستگاه های ترموفرمینگ به دو نوع تقسیم بندی میشوند :

دستگاه ترموفرمینگ تولید ظروف یکبار مصرف ایستگاهی

دستگاه ترموفرمینگ تولید ظروف یکبار مصرف تیلتینگ

لیوان یکبارمصرف

دستگاه ترموفرمینگ تولید ظروف یکبار مصرف ایستگاهی

این نوع از دستگاه های ترموفرمینگ متشکل از ایستگاه های فرم دهی ، پانچ ، برش و جمع آوری میباشد . دستگاه ترموفرمینگ تولید ظروف یکبار مصرف ایستگاهی مناسب تولید انواع ظروف یکبار مصرف PP و  PET و PS و PLA و PVC میباشد برای آن دسته از ظروفی که در طراحی آن ها پانچ در نظر گرفته میشود این خطوط توصیه میگردد.

 

دستگاه ترموفرمینگ تولید ظروف یکبار مصرف تیلتینگ

این نوع از دستگاه های ترموفرمینگ فرمدهی و برش ، یک جا صورت میگیرد و پس از آن محصول تحویل ربات های جمع آوری میگردد،دستگاه ترموفرمینگ تولید ظروف یکبار مصرف تیلتینگ  مناسب برای تولید انواع ظروف یکبار مصرف PP و  PET و PS و PLA و PVC و … ازنوع لیوانی و غیر لیوانی میباشد.

 

لیست قیمتهای مختلف قطعات مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات صنایع پلاستیک و گرانوساز فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت ** خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف پلاستیکی ترموفرمینگ   *** با شماره زیر در تماس باشید

 

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

36 + = 41