تاثیر ظروف یکبارمصرف بر سلامتی انسان

 

ظروف یکبارمصرف دارای انواع مختلفی میباشد و اثر هر یک از این گروه روی سلامتی ما بسته به نحوه استفاده آن ها دارد. هر نوع از ظروف یکبارمصرف را نباید برای هر نوع ماده غذایی یا آشامیدنی استفاده کرد از این ظروف بایستی به نحوی استفاده کنیم که مواد تشکیل دهنده ظروف، به مواد غذایی که داخل آن قرار دارد انتقال نیابد.

برای استفاده از ظروف یکبارمصرف پلاستیکی به ته ظرف نگاه کنید اغلب یکی از کدها و یا علامت های زیر ، در ته ظرف حک شده است. هرکدام از این کدها مشخص میکنند که آن ظرف دارای چه جنسی هست و چه موادی داخل آن بکار رفته و برای چه استفاده ای مناسبتر میباشد.

 

ظروف پت

این ظروف دارای علامت نسبتا بی خطر بوده و بطری های نوشیدنی گازدار از این قبیل میباشند بکارگیری از این ظروف برای استفاده و نگهداری مواد غذایی چرب و گرم و مرطوب بلا مانع میباشد… پیشنهاد میشود از نگهداری مواد غذایی یا آب به مدت بیشتر از شش ماه در این ظرف شدیدا خودداری نمایید .

از این بطری ها به صورت مکرر جهت نگهداری آب در یخچال استفاده نکنید و در صورت تکرار استفاده ، شیار های بسیار کوچک و غیر قابل مشاهده ای در آن ها بووجود میآید که علاوه بر مستعد نمودن شخص به انواع عفونت هاس دستگاه گوارش، به علت آزاد سازی مواد سمی به داخل آب یا غذا ، انسان را در معرض انواع بیماری های سرطانی قرار میدهد.

این ظروف رو در مقابل نور آفتاب قرار ندهید زیرا ترکیبات خطرنام این ظروف را به مواد داخل آن منتقل کرده و خدایی ناکرده احتمال سرطان زایی را در مصرف کنندگان بالا میبرد.

  

ظروف پلی اتیلنی با چگالی بسیار بالا

بطری شیر و ظروف مایع ظرف شویی و محلول های شست و شو از انواع این پلاستیک ها میباشند این پلاستیک ها نیز بی خطر میباشند.

ظروف ( PVC ) پلی وینیل کلراید

بطری های آب معدنی، مواد اولیه پلاستیک هایی که روی غذا میکشند و بطری های روغن مایع از این نوع پلاستیک ها میباشند 

اکیدا تاکید میشود این نوع پلاستیک ها را به هیچ وجه نزدیک حرارت قرار ندهید زیرا منجر به نفوذ مواد شیمیایی ظرف به داخل مواد غذایی میگردد و نکته دیگر به هیچ وجه مواد غذایی را با پلاستیک داخل ماکروویو قرار ندهید.

ظروف پلی اتیلنی با چگالی پایین 

کیسه های نایلونی جزو این گروه هستند

 

ظروف پلی پروپیلن ( PP ) 

ظرف های ماست و کره و انواع محصولات لبنی و انواع نوشیدنی ها نیز از این گروه میباشند، بکارگیری از این گروه پلاستیک ها برای مواد غذایی با دمای بالا و مرطوب ، روغن و سرکه بلامانع میباشد. جهت حمل موادی نظیر آش و حلیم، از ظروفی که دارای این علامت میباشند، استفاده نمایید.

 

ظروف پلی استایرنی 

ظروف ماست و بسته بندی گوشت و ماهی و … از این قبیل میباشند این ظرف ها فقط برای مواد غذایی که در دمای معمولی میباشند استفاده نمایید و دمای بالا ب هیچ وجه قرار ندهید. به هیچ وجه از نوع شفاف این ظرف برای نوشیدنی های داغ نظیر چای و شیر کاکائو و قهوه و … و مواد غذایی که دارای حرارت بالا هستند استفاده نکنید. زیرا مواد موجود داخل آن در این دما منجر به اثرات سرطان زایی میگردد. 

از گرم کردن مواد غذایی داخل این ظروف در ماکروویو شدیدا خودداری نموده و از این ظرف ها جهت بسته بندی و نگهداری روغن های خوراکی و مارگارین و هرنوع محصولی که لایه خارجی چربی دارند استفاده نکنید. 

هر نوع نگهداری و حمل و بسته بندی مواد غذایی چرب و با دمای بالاتر از 65 درجه در این نوع ظروف پلاستیکی اکیدا ممنوع است. 

نوع شفاف این ظروف ، فقط برای نوشیدنی های سرد مناسب بوده و برای مواد غذایی داغ نظیر چای و قهوه مناسب نیست . 

معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

✅ دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 1 =