Methods of Manufacturing Plastic

.

روش های ساخت پلاستیک

روش های ساخت پلاستیک

روش های ساخت پلاستیک

ساخت محصولات پلاستیکی با قالب گیری تزریقی

یکی از رایج‌ترین روش‌های تولید پلاستیک قالب گیری تزریقی میباشد، قالب‌گیری تزریقی به تولید انبوه محصولاتی نظیر  تلفن‌های همراه تا اسباب‌بازی‌ها کمک می‌کند. سیستم تولید و قالب گیری تزریق به اینصورت است که گرانول را در داخل دستگاه تزریق و قسمت سیلندر ذوب کرده و با فشار در داخل قالب تزریق  میکنند.پلاستیک قالب را پر می کند و به یک قطعه یا محصول پلاستیکی جامد می انجامد. اکثر فرایندهای قالب گیری تزریقی گرمانرم را استفاده می کنند که شما می توانید چندین بار ذوب و خنک کنید، که باعث محدود شدن مواد می شود.

ساخت با قالب گیری اکسترودر یا اکستروژن

قالب گیری اکستروژن فرآیندی بسیار مشابه با قالب گیری تزریقی را می باشد

در دستگاه اکسترودر پلاستیک ، به جای پر کردن قالب با پلاستیک، دستگاه پلاستیک ذوب شده را از طریق یک قالب  بشکل ورق و صفحه با فشار فشار به بیرون هدایت میکند

با سیستم و دستگاه اکسترودر یا اکستروژن ، طیف گسترده ای از محصولات، از جمله لوله ها، نایلون و پروفیل و انواع ورق های پلیمری تولید میگردد .

فرآیند اکستروژن می‌تواند از ترموپلاستیک‌های مذاب چندگانه یا پلاستیک‌های ترموست استفاده کند که تنها یک چرخه ذوب را تحمل می‌کنند.

 

ساخت با قالب گیری دمشی

انواع مختلفی از فرآیند قالب گیری دمشی وجود دارد. فرآیند ضروری نیاز به تولید یک ترموپلاستیک ذوب شده به صورت توخالی و از پیش شکل دارد که به نام پاریزون  pariosn (ماده خام مذاب که به شکل لوله تو خالی درآمده است) شناخته می شود. یک قالب در اطراف پاریسون بسته می شود. فشار هوا، پلاستیک توخالی را مجبور می‌کند تا به شکل قالب منبسط شود و فضای داخلی جسم خالی بماند.

تغییرات در فرآیند قالب گیری دمشی شامل قالب گیری دمشی تزریقی و اکستروژن و همچنین قالب گیری دمشی کششی است. تولید کنندگان از فرآیندهای قالب گیری دمشی برای ساخت بطری ها و سایر ظروف استفاده می کنند.

 

ساخت با قالب گیری چرخشی

قالب گیری چرخشی (Rotational Molding) گزینه دوم را برای ساخت اجسام توخالی ارائه می دهد. در قالب گیری چرخشی، پودر پلاستیک قبل از گرم شدن در قالب می رود. قالب بسته وارد یک کوره می شود و می چرخد ​​که به پودر پلاستیک اجازه می دهد تا کل داخل قالب را بپوشاند. گرما پلاستیک را در یک لایه ذوب می کند که با شکل حفره قالب مطابقت دارد، در حالی که داخل محصول نهایی خالی می ماند.

تولیدکنندگان از قالب‌گیری چرخشی برای ایجاد محصولات و قطعات برای طیف وسیعی از مصارف از جمله قطعات خودرو، اسباب‌بازی ( انواع عروسک های کوچک و بزرگ با اشکال پیچیده ) و تخت خواب کودک ، ظروف بسته بندی و … استفاده می‌کنند.

 

منبع : https://smallbusiness.chron.com/methods-manufacturing-plastic-72181.html


کلمات کلیدی :

تزریق پلاستیک | تولید دستگاه اکسترودر | دستگاه تزریق | سازنده دستگاه اکسترودر | قیمت پرس ترموفرمینگ | قیمت ترموفرمینگ | قیمت دستگاه اکسترودر

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 74 = 80